معاوضه خودرو
نوشته شده توسط : Vahedi

 

معاوضه خودرو

بازار معاوضه خودرو زمان کوتاهی است که در بازار ایران شکل گرفته و یا گسترش یافته است. شاید برای شما جای سوال باشد که چه دلیلی برای معاوضه خودرو وجود دارد. آیا فروش خودرو شیوه بهتری برای معامله نیست؟ برای دریافت این پاسخ ها با ما همراه باشید.

دلایل معاوضه بجای فروش

معمولا بازار معاوضه در مناطقی انجام میشود که بحران اقتصادی در آن حکمفرما میشود. بحران اقتصادی ریسک معاملات را از ابعاد گوناگون بالا میبرد و فروشندگان و خریداران بجای معاملات نقدی معاملات پایا پای را جایگزین میکنند. معاملات پایا پای یا تهاتری ریسک خرید فروش را کاهش میدهند.

در زمان رکود اقتصادی خرید و فروش خودرو و زمان مابین فروش و خرید مجدد ریسک بزرگی محسوب میشود. فروشنده خودرو زمان چند روزه یا چند ماهه نیاز دارد تا خودرو جدید خود را تهیه کند در این زمان ممکن است تورم دوره ای بسیار بالا باشد و قدرت خرید بسیار کاهش پیدا کند. در معاوضه یا تهاتر خودرو این ریسک به حداقل میرسد و یا از بین میرود. این تنها یک دلیل برای جایگزین کردن معاوضه بجای خرید و فروش است. برای این موضوع چندین دلیل دیگر نیز وجود دارد که در بخش های بعد توضیح خواهیم داد.

معاوضه خودرو با چه مواردی سودآوری بیشتری دارد؟

در بازار ایران به دلیل راحتی تبدیل خودرو به پول نقد ، تمایل برای انواع معاوضه با خودرو نیز وجود دارد. اما چه معاملاتی برای صاحب خودرو همراه با سود اوری بیشتری است؟ به برخی ار این معاملات اشاره میکنیم

 

معاوضه خودرو با اپارتمان

یکی از بهترین معاوضه ها معاوضه خودرو با آپارتمان است. رشد اقتصادی اپارتمان در بسیاری از موارد از رشد اقتصادی خودرو بالاتر است. در عین حال ذر معاوضه با آپارتمان امکان تعیین قیمت مناسب وجود دارد که سوددهی را افزایش میدهد.

معاوضه خودرو با ویلا

این مورد از معاوضه مورد استقبال بیشتری دارد. تمایل افراد برای خرید ویلا و همچنین تمایل برخی افراد برای معاوضه ویلا با خودرو بسیار زیاد است. این نوع از معامله یکی از معاملات با سودآوری دوجانبه است.

معاوضه خودرو با زمین

این نوع معاوضه معمولا کمتر اتفاق می افتد چرا که نقد کردن زمین بسیار سخت است و نوعی سرمایه گذاری طولانی مدت به حساب می آید. معمولا افراد تمایل به چنین معاوضه ای ندارند.

معاملاتی که در ان معاوضه بجای خرید و فروش انجام میشود به معاملات تهاتری معروف هستند.  

خرید ملک

فروش ملک

تهاتر

معاوضه آپارتمان

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: